Inwestycja w dobrej jakości, solidne i wygodne krzesło dla pracownika, to koszt, który się opłaca. Obecnie na rynku dostępnych jest tak wiele modeli, że każdy z szefów, jak i pracowników, znajdzie fotel, który będzie ergonomiczny, wygodny, trwały, a także pasujący do wystroju konkretnego biura. Przedstawiamy pięć ważnych korzyści, płynących z zakupu ergonomicznych foteli biurowych dla pracowników.

Dobre krzesła dla pracowników = budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy

Wyposażenie biura w wygodne, ergonomiczne krzesła dla pracowników to znak, że firma dba o swoich ludzi. Chce by byli zdrowi i by dobrze się im pracowało. W wielu branżach nie liczy się już tylko wysokość wynagrodzenia. Ważne dla pracowników są różnego rodzaju dodatki i usprawnienia, między innymi wygodne stanowisko pracy.

Czy fotel ergonomiczny może być ważnym elementem oferty pracy? Dlaczego nie? O tym, że wyposażeniem biura można się chwalić, świadczy niejedno ogłoszenie rekrutacyjne.

Większe zadowolenie pracowników

Employer branding, czyli wizerunek pracodawcy można budować nie tylko na zewnątrz, z myślą o nowo zatrudnianych pracownikach, ale również do wewnątrz, czyli do tych już zatrudnionych.

Fotel ergonomiczny Ergohuman Plus Elite BT w kolorze czarnymNa zdjęciu: jeden z najlepszych foteli ergonomicznych - model Ergohuman Plus Elite BT w kolorze czarnym

Podstawą jest zapewnienie pracownikowi optymalnych warunków pracy, co w przypadku pracy za biurkiem bardzo często sprowadza się właśnie do ergonomicznego stanowiska. Dbanie o pracowników przekłada się nie tylko na większe zadowolenie z pracy, ale też mniejszą rotację (i niższe koszty pozyskiwania pracowników.

Ergonomiczne stanowisko to mniejsza ilość zwolnień lekarskich

Nie zapominajmy, że ergonomiczne krzesło to przede wszystkim prawidłowa postawa przy pracy. Dla osób, które cały dzień spędzają przy komputerze, to mniejsze ryzyko schorzeń kręgosłupa i układu kostnego. A czy wiesz, że problemy z kręgosłupem stanowią 1/3 wszystkich zwolnień lekarskich? Chcesz ograniczyć ich ilość w swojej firmie? Zadbaj o to, by wyposażyć biuro w dobre krzesła, ale zwróć też uwagę, by pracownicy odpowiednio je ustawili (wysokość siedziska, głębokość siedziska, wysokość podłokietników).

Fotel biurowy Futura 4 S marki Grospol Na zdjęciu: świetny fotel biurowy Futura 4 S marki Grospol 

Zwiększenie efektywności pracy

Dopasowane do wzrostu krzesło, które odpowiada zasadom ergonomii sprawia, że praca staje się bardziej efektywna. Pracownik mniej się wierci, rzadziej rozprasza i dzięki temu może mocniej skupić na zadaniach. A to przekłada się na ich nieco szybsze wykonywanie.

Siedzenie na niewygodnym krześle sprawia z kolei, że pracownicy częściej wstają od biurka, potrzebują się “rozprostować” itd. Oczywiście zachęcamy do częstych przerw, podczas których warto się przejść, rozciągnąć, ale jeśli pracownik będzie wracał z nich z nastawieniem, że znowu musi siedzieć na niewygodnym krześle, to zapewne będzie pracował mniej chętnie.

Fotel biurowy WAU marki UNIQUENa zdjęciu: wysokiej jakości fotel ergonomiczny o interesującym wyglądzie - WAU czarny elastomer szary marki UNIQUE 

Większa trwałość i żywotność foteli

Dobrej jakości fotel to również gwarancja trwałości i żywotności. Oczywiście, możesz kupić fotel biurowy za 300 zł, który będziesz wymieniał co dwa lata. Możesz też zainwestować 1000-2000 zł w fotel, który będzie służył 10 lat. Koszt będzie podobny (niestety pod względem ekologicznym częsta wymiana wyposażenia biurowego nie jest wskazana), ale zyskujesz większe zadowolenie pracownika, dbasz o jego zdrowie i efektywną pracę.

Chcesz wybrać najlepszy fotel dla pracownika? Zobacz nasz ranking foteli biurowych i polecane modele foteli ergonomicznych do 2000 złotych.